Köpvillkor

Leverans & Villkor

Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och Helsingborgs Parfymfabrik AB när du handlar här. För privatkunder gäller Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Läs detta före du gör din beställning.

1. Allmänna villkor
Våra allmänna villkor gäller när du som konsument gör en beställning via www.nahelie.se och därtill hörande sidor. Avtalet ingås mellan dig och Helsingborgs Parfymfabrik AB, organisationsnummer 556857-0997. Du måste ha fyllt 18 år för att kunna göra beställningar på webbplatsen. Helsingborgs Parfymfabrik AB reserverar sig för eventuella text- eller bildfel såsom felaktig produktbeskrivning, prisinformation eller lagertillgänglighet/leveransinformation. Helsingborgs Parfymfabrik AB kan när som helst uppdatera och korrigera felaktig information. Om felaktigt pris har angetts i samband med beställning meddelar vi dig omgående och inväntar ditt godkännande innan beställning slutförs. Webbplatsen samt allt därtill relaterat material ägs av Helsingborgs Parfymfabrik AB. Varumärken, bilder, texter eller något annat material från webbplatsen får inte kopieras eller användas utan skriftligt meddelande från oss.

2. Avtal och beställning
För att handla på vår webbplats måste du godkänna villkoren och accepterar att köpet innebär ett betalningsansvar. Ett avtal om köp ingås först i samband med att du gjort en beställning och detta bekräftas av Helsingborgs Parfymfabrik AB. Kom ihåg att du ansvarar för att alla inmatade uppgifter i din beställning är korrekta.

3. Personuppgifter 
Vi hanterar alla personuppgifter enligt GDPR. Kontaktinformationen som vi får in via våra kontaktformulär på sajten använder vi enbart i kontaktsyfte. Vi säljer eller skickar aldrig vidare information från vår sajt till en tredje part. För att du skall kunna genomföra ett köp hos oss behöver vi information om namn, adress, mejladress och telefonnummer. Dessa uppgifter används endast av Helsingborgs Parfymfabrik AB och de parter som är involverade i fullföljandet av din order. Vi vidarebefordrar, säljer eller byter aldrig dina personuppgifter för marknadsföringsändamål till tredje part utanför Helsingborgs Parfymfabrik AB. Uppgifter som vidarebefordras till tredje part används endast för att tillhandahålla ovannämnda tjänster till dig, t.ex. till våra samarbetspartners i syfte att administrera och underlätta ditt köp, såsom transportbolag och Klarna AB.

4. Ångerrätt
Vid köp har du som kund en 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot din beställning.

Vid nyttjande av din ångerrätt: 
- Du måste meddela att du ångrar dig. Du måste skicka ditt meddelande om att du vill nyttja ångerrätten innan ångerfristen löpt ut. Meddelandet ska skickas till oss [email protected] I ditt meddelande ska ditt namn, adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Vi återkommer sedan till dig med returadress.
- Betala fakturan eller pausa den så du inte riskerar påminnelavgift. Fakturan justeras så fort varorna är tillbaka.
- Efter bekräftelse från oss, bör du inom tre dagar returnera varan.
- Du står för frakt och returfrakt. Om du vid beställning nyttjat fri frakt behöver du betala fraktkostnaden vid ångrat köp. Du ansvarar för skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i obruten originalförpackning. Skicka varorna spårbart - om försändelsen försvinner eller skadas på vägen är det under ditt ansvar. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid bruten förpackning eller skadad produkt.

5. Reklamation  
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Bifoga bilder på skadan.

6. Outlöst paket 
Om du som kund inte skulle hämta ut din beställning och den returneras av postföretaget debiterar vi en avgift om 100 kronor (inom Sverige) inklusive moms och 200 kr utanför Sverige. Avgiften är nödvändig för att vi ska kunna täcka frakt- och hanteringskostnader som uppkommer. Notera att om du inte tar emot eller hämtar ut en försändelse räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp.

7. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

8. Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

9. Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet.
Den betalleverantör (betaltjänst) som vi använder oss av är Klarna AB.

10. Frakt och returer

  • Leverans: Vi skickar alla våra produkter via Postnord. Vår målsättning är att alla våra kunder inom Sverige ska få sin leverans inom 2-4 arbetsdagar. Vi förbehåller oss rätten att förlänga leveranstiden under vissa omständigheter, så som exempelvis lagersaldo-fel, beroende på säsong, med anledning av en onormalt stor mängd beställningar eller andra externa omständigheter vilka vi inte kan råda över. Vi kan inte ta ansvar för förseningar hos aktuell speditör.
  • Avhämtning vid utlämningsställe: Vanligtvis får du en AVI eller ett SMS med information för att kunna hämta ut ditt paket. Mer information om detta finner du på postnord.se.
  • Eventuell returfrakt: Vid byte eller returer vill vi att du hör av dig till [email protected] så hjälper vi dig! Vid byte står du för återfrakten till vårt lager och vi skickar sedan ut en ny produkt till dig.